Fra lokalt til nationalt marked – Karsten Gråbæk og Palle Hansen bag virksomheden Attityde har opnået en aftale, hvor de skal udvikle flere hundrede hjemmeside-løsninger til eBays kunder i den danske bilbranche. I løbet af den første måned har det betydet, at der allerede er indgået kontrakter på mere end 30 nye hjemmesider.

“Det er en vigtig aftale for os. eBay er ikke kun en global aktør, der driver udviklingen af handel på internettet. Deres danske afdeling udvikler også digitale løsninger til en stor kundegruppe i bilbranchen” forklarer Karsten Gråbæk.

Konkret går aftalen ud på, at Attityde skal levere hjemmesideløsninger til eBays samarbejdspartnere. Løsninger, som bliver integreret med de produkter som eBay leverer i forvejen som forhandlerværktøjet Bilinfo, der spiller sammen med de fleste markedsføringsplatforme såsom BilBasen og DBA – som også er en del af eBay. Det gør samarbejdet til noget helt unikt i bilbranchen.

“Vi gør det muligt for eBays kunder at få en moderne individuelt tilpasset løsning, der er noget helt andet end de klassiske skabelonløsninger, som bilbranchen er vant til. Ebays kunder er meget varierede i størrelse, og derfor har det været afgørende, at vores produkter kan tilpasses behovet”, uddyber Karsten Gråbæk.

Det har ikke været en nem opgave at blive godkendt som leverandør og samarbejdspartner med en af verdens største internetvirksomheder, men for seks uger siden faldt alt på plads, og aftalen blev underskrevet. Den fælles målsætning går på 150 hjemmesider i år og endnu flere i 2016.

“eBay valgte et samarbejde med os, fordi, ja attituden var den rigtige” slutter Karsten stolt.